سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اولین جمعه پس از حادثه تروریستی مجلس



به نام خدا 

اولین جمعه پس از حادثه تروریستی مجلس و مرقد امام، نماز جمعه بیش از گذشته پر شور بود.

پس از اقامه نماز، مردم شریف، پیکر مطهر شهدای آن حادثه ناگوار را تشییع کردند.

کشتن تعدادی انسان بی دفاع و حوادث مشابه، نمایش قدرت گروه تروریستی داعش بود. نمایشی که اوج ذلت و خواری این گروه را نشان می دهد. درک نادرست و برداشت غلط از دین مبین اسلام هر زمان محصولی جدید ارائه می دهد. روزی در قالب فرقان، روزی طالبان و امروز داعش. تنها زمانی اینگونه تفکر از بین رفتنی است که نگاهی فراگیر و روشن بینانه از دین توسط انسان هایی آگاه و توانا از اسلام تبیین گردد. تبیین مذهب و مرام حقیقی ائمه معصومین (ع) و تفسیری واقعی از منش ائمه اطهار با نگاهی عمیق و همه جانبه، تنها راه نجات مسلمین از این بلای خانمان سوز است.

البته این همه ی وجوه داعش نیست، آبشخور هسته مرکزی آن، اسرائیل، استکبار و آل سعود است که اساساً منشاء دینی ندارد که بخواهیم بحثی در رابطه با نوع برداشت آنها از دین داشته باشیم. ولی آن وجهی که متفکران اسلامی می توانند در آن تاثیر بگذارند، وجهی است که با القائات به ظاهر دینی، جوانان مومن را جذب خودشان می کنند و وجدان آنان را با باورهای غلط طوری قانع می کنند که حاضر شوند عملیات انتحاری برای کشتن تعدادی انسان بی گناه انجام بدهند. در واقع از تعلیمات دینی برای مسخ جوانان مومن ساده لوح سوء استفاده می کنند.

امروز بیش از هر زمان دیگر، اتحاد بین شیعه و سنی می تواند در روند از بین بردن تفکر و اندیشه داعش و داعشی ها تاثیر گذار باشد. عزاداری برای معصومین (ع) گرچه که لازم است، اما باید مراقب بود، بوی تفرقه از اینگونه محافل و مجالس به مشام بهانه جویان نرسد. ائمه هدی (ع) در ابعاد مختلف، دارای روحی کمال یافته از فضائل اخلاق اسلامی بودند. مهم این است که بزرگان شیعه تشخیص بدهند در چه زمانی از کدام فضیلت اخلاقی آنها بهره برداری کنند. این یک استراتژی در همه عرصه هاست.

 احمدحسین احدی جمعه 19-3-96


» نظر