سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زبان اهل بهشت و اهل جهنم

 

 

به نام خدا

زبان اهل بهشت و اهل جهنم 

 

قرآن کریم ، اهم مسائلی را که برای چگونه زیستن انسان در این دنیا لازم است، بیان فرموده است.

آنچه را به آنها اشاره نکرده است، برای داشتن یک زندگی نجات بخش ضرورت و اهمیت نداشته است.

لذا اگر مبلغین دین به تبلیغ مسائلی خارج از آیات قرآن کریم بپردازند که نقشی در بهبود زندگی مسلمانان نداشته باشند، گفتن آنها کار ناصواب و اتلاف وقت دیگران است. مانند داستان اصحاب کهف که برخی به جای توجه به هدف داستان بر سر تعداد افراد آن مجادله می کردند. هدف قرآن کریم داستان سرایی نبوده و بصورت گذرا به اهم وقایع تاریخی اشاراتی فرموده است. در حالیکه برخی سطحی نگران تصور کرده اند داستان های قرآن ناتمام است و با تمسک به اسرائیلیات به زعم خود آنها را کامل کرده اند. ای کاش به جای این کار، به درس ها و پندهای آنها می پرداختند.   


اصولا زبان، وسیله انتقال مفاهیم است، چنانچه کر و لال ها بدون ایجاد صوت، از هر کشوری که باشند گاهی سریعتر از زبان شناسان، مفاهیم را به همدیگر منتقل می کنند. لذا بعید نیست، انتقال مفاهیم در جهان پس از مرگ فقط با یک اراده صورت بگیرد بدون اینکه کلامی با استفاده از حروف و اصوات، تولید و یا شنیده شود.

 

از طرفی هر زبانی اعم از ترکی یا عربی که برخی مبلغین دینی این دو را به عنوان زبان های اهل جهنم و بهشت معرفی کرده اند برای یک ترکزبان یا عربزبان شیرین و دلچسب است. قرآن کریم، تفاوت در شکل گیری قبائل با ویژگی های فرهنگی متفاوت را جزو محاسن حیات بشر می داند لذا کسی حق ندارد هیچ نعمتی را در برابر نعمتی دیگر تحقیر کند.

در این جهان هیچگونه برتری بین اقوام و قبائل با هر زبانی که باشند وجود ندارد.

 

یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُم مِّن ذَکَرٍ وَأُنثَى? وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ 

اى مردم، ما شما را از مرد و زنى آفریدیم، و شما را ملّت ملّت و قبیله قبیله گردانیدیم تا با یکدیگر شناسایى متقابل حاصل کنید. در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست. بى تردید، خداوند داناى آگاه است.(حجرات13).

 

اگر خداوند متعال خاتم الانبیاء را از شیراز یا تبریز انتخاب می کرد، قطعاً زیباتر، فصیح تر و بلیغ تر از سعدی، حافظ، شهریار و ... کلام الله مجید را نازل می کرد. بیان این تیپ سخنان، نشانه فهم نادرست از اسلام و قرآن کریم است گرچه فرد گوینده فقیه یا عالم اسلامی باشد. اگر ضرورت داشت، قرآن کریم، کوچکترین اشاره ای به زبان اهل بهشت یا جهنم می کرد.

 

به نظر می رسد ریشه تاریخی این مطلب که زبان جهنمی ها ترکی است و بهشتی ها عربی، که آنرا به دروغ جزو احادیث معصومین قرار داده اند بر می گردد به شکست بزرگترین حکومت 508 ساله عرب زبان عباسیان در سال 1258 میلادی از مغول ها که زبانشان ریشه ترکی داشته. بعدها صفویان حکومت را بدست گرفتند که آنها نیز ترک زبان بودند به ویژه که مذهب رسمی ایران را شیعه اعلام کردند. مدتی بعد در سال 1299 عثمانی ها که از سلاجقه و ترکزبان بودند در ترکیه فعلی به حکومت رسیدند سپس مناطق وسیعی از ممالک اسلامی به ویژه عرب نشین، بجز محدوده ایران آنزمان که تحت حاکمیت صفوی بود را به دست گرفتند. در زمان عباسیان، اعراب به بخش وسیعی از ممالک اسلامی به ویژه ایران حکومت می کردند که پس از فروپاشی آنها، حاکمیت از دست اعراب خارج شد و تا فروپاشی حکومت عثمانی در جنگ اول جهانی  و پاره پاره کردن مناطق عرب نشین به کشورهای فعلی، عرب ها عمدتاً بر خودشان حاکم نبودند. پس از فروپاشی حکومت عثمانی بود که کشورهای استعمارگر به ویژه انگلیس، یهودی ها را از مناطق مختلف به منطقه فعلی که بعدها اسرائیل نام گرفت کوچ دادند.

 

وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ... (آل عمران 103)


» نظر